Šią savaitę įgyvendinome pirmuosius mokymus apie darbą su jaunimu mokykloje, kurie tuo pačiu tapo pirmuoju jaunimo darbuotojų, dirbančių mokyklose tinklo gyvu susitikimu.
Darbas su jaunimu mokykloje - tai veikla, kuomet jaunimo darbuotojai, vykdantys darbą su jaunimu, socialinės partnerystės principu vykdo darbo su jaunimu veiklas ugdymo proceso metu – užimdami ir konsultuodami moksleivius per pertraukas ir laisvąsias pamokas, o taip pat pagal poreikį įgyvendina neformaliojo ugdymo veiklas. Jaunimo darbuotojai mokyklose sukuria jaukią, atvirą jauniems žmonėms vietą, kurioje konsultuoja jaunus žmones įvairiais klausimais, sukuria sąlygas moksleiviams saugiai, komfortiškai, prasmingai praleisti laisvalaikį, kokybiškai pailsėti, atsipalaiduoti, užmegzti ryšį su bendraamžiais ir susipažinti su darbo su jaunimu bei jaunimo politikos galimybėmis.
Ši veikla užgimė 2022 metų pradžioje, veiklos kelio skynimas prasidėjo nuo daugybės nežinomųjų ir klausimų. Reguliariai mano ir kolegų darbiniai telefonai skambėjo ir kaskart mes su Jumis diskutavome nesibaigiančiais ir įvairialypiais techniniais, turinio, metodų klausimais, pradedant darbą su jaunimu įvairių savivaldybių mokyklose. Šiandienai mes jau turime platų ratą jaunimo darbuotojų, su jaunimu dirbančių organizacijų ir savivaldybių, kuriose ši veikla vykdoma labai profesionaliai, laikantis aiškios metodinės laikysenos, socialinės partnerystės su ugdymo įstaigomis principų, su nebeginčijamu tikėjimu šios veiklos prasme, formuojant išsamius darbo su jaunimu mokyklose veiklos planus ir matant aiškius veiklos kokybinius ir kiekybinius rezultatus.
Mano gyvenime tai yra vienas gražiausių procesų, kuriuos esu liudijusi, stebėjusi, lydėjusi, globojusi. Idėja, kurios kelias ir resursai tiesėsi tiesiai po mūsų visų, žengiančių šiuo keliu, kojomis, kiekvienam duodant iš savęs tai, ką galėjome ir buvome pajėgūs, kuriant Kartu. Daugiau nei du metus glaudžiau šį procesą kuo arčiau širdies, mylint ir saugant kiekvieną santykį, kuris susikūrė ir nuotykį, kurį patyrėme šiame kelyje. Tuo pačiu šiai dienai yra susikaupę pernelyg daug dėkingumo. Kolegoms, draugams, organizacijoms, mokykloms.
AČIŪ Eglė Došienė, Jonas Laniauskas, Gintarė Vyšniauskaitė Justina AGo, Laima Jasionytė, Deimantė Adamonė ir visiems kolegoms Jaunimo reikalų agentūra už idėjos palaikymą, plėtojimą, rekomendacijų derinimą, sprendimus, informacijos sisteminimą ir visokeriopą pagalbą visiems, kas žengė pirmuosius žingsnius, pasiūlant darbo su jaunimu veiklas pirmosiose mokyklose bei vystant šią veiklą nacionaliniu mastu.
Aidas Kryževičius - visuomet grožėjausi Tavo galinga Kario siela, aštriu žvilgsniu, aiškia strategija ir bebaimiais veiksmais. AČIŪ už tą nepamirštamą, viską pakeitusį kelių valandų pokalbį kelionėje Berlynas - Templinas, kai kalbėjomės apie darbo su jaunimu mokyklose potencialą. AČIŪ už visas diskusijas, matymo, poreikio, prasmės ir vizijos susirezonavimą. AČIŪ už visus Tavo užtikrintus veiksmus, lyderystę, nuolatinį organizacijų lydėjimą ir konsultavimą pradedant darbą su jaunimu mokyklose ir paverčiant šią ore tvyrojusią viziją kūnu.
AČIŪ Eglė Sungailaitė už tai, kad visuomet kėlei klausimą apie matomą poreikį dirbti mokykloje ugdymo proceso metu ir nesutikai atsisakyti šios minties. Tu buvai visiškai teisi. Ačiū visai Gargždų atviras jaunimo centras komandai, Ieva Dobravalskyte, Rokas Raupys už Jūsų pirmuosius žingsnius keliaujant į pirmuosius susitikimus su jaunuoliais mokykloje pertraukų metu ir pirmųjų metodų, darbo su jaunimu mokyklose būdų atradimus. Jūsų drąsus, nuoširdus, intuityvus, kūrybiškas ir kokybiškas darbas atvėrė platesnį matymą apie šios veiklos vertę. AČIŪ Adelija Paradnikaitė-Radžienė už įsitraukimą ir veiksmus, padedant idėjai virsti kūnu Klaipėdos rajono savivaldybėje.
AČIŪ Žalianamis - atviras jaunimo centras ir visai jos komandai, Aušra Lasauskaitė, Giedre Kotryna, Minvydas Blinkevičius, Aušra Turskytė, Gleb Lbadu, Živilė Paškonytė, Neda Povilauskaitė, Austėja Jaruševičiūtė, Justė Pečiulienė, Eduardas Pečiulis Gabija Angelė Paškevičiūtė už Jūsų įsitraukimą nuo pat pirmųjų idėjos plėtojimo žingsnių, įgyvendinant ją Vilniuje. AČIŪ už visas mūsų diskusijas, paieškas, klausimus, dvejones, sprendimus. AČIŪ už visą Jūsų neišsemiamą inovatyvumą, kūrybiškumą ir idėjas, atrandant būdus kurti ryšį ir palaikyti gimnazijos moksleivius ugdymo proceso metu bei pasibaigus pamokoms. AČIŪ Aušra Lasauskaitė už tuos mūsų dažnus pokalbius dar prieš 6-7 metus, kai nuolat ieškojome sprendimų, kaip sukurti kokybišką ryšį su mokyklomis ir kokia bendradarbiavimo forma sukurtų didžiausią pridėtinę vertę jaunuoliams.
AČIŪ Gargždų "Vaivorykštės" gimnazijai ir Vilniaus Antakalnio gimnazija, o taip pat „Vaivorykštės“ gimnazijos mokinių prezidentūra, Vilniaus Antakalnio gimnazijos moksleivių tarybai už tai, su kokiu nuoširdumu, giliu įsitraukimu, atvirumu bendradarbiavimui su jaunimo darbuotojais dalyvavote plėtojant darbą su jaunimu mokykloje nuo pat pirmųjų šios veiklos užuomazgų, su nuoširdžiu rūpesčiu kuriant moksleiviams jaukią ir emociškai saugią, komfortišką erdvę Jūsų mokyklose. AČIŪ už Jūsų atvirumą artimiau pažinti darbo su jaunimu metodus ir principus, nepaisant to, kad jie, tikiu, pradžioje kūrė nemažai sumaišties ir kėlė daug klausimų. AČIŪ už Jūsų kantrybę ir supratingumą “šlifuojantis” šiame partnerystės santykyje su pagarba ir supratingumu.
AČIŪ Anželika Keršinskienė, už Jūsų nuoširdų rūpinimąsi moksleivių gerove. AČIŪ už mūsų betarpišką ryšį, susitikimus, pokalbius telefonu, diskutuojant ir kartu ieškant sprendimų, kaip palankiausiu būdu vertėtų kurti šią partnerystę tarp darbo su jaunimu ir švietimo sistemų. AČIŪ už tą svetingumą, šilumą, kurią skleidžiate, atvirumą pokyčiams ir inovatyvumą. Norint ir siekiant tuo pačiu, kad visoje Lietuvoje tokios sąlygos moksleiviams būtų sukurtos. Dėka šio mūsų bendravimo, analizavimo ir diskusijų kartu mums yra lengviau suprasti, kaip sistemiškai ir nuosekliai imtis reikiamų veiksmų, rūpinantis veiklos turiniu ir teisine baze.
Vidmantas Mitkus, AČIŪ, kad su tikėjimu ir atvirumu įsitraukei ir Vilniaus savivaldybėje derinai ir atradai resursus oficialiai įdarbinti ir finansuoti pirmąjį oficialų Lietuvoje etatą, skirtą tikslingai būtent darbui su jaunimu mokykloje. AČIŪ už tai, kad lygiai taip pat šiuo metu ir toliau skiri laiką, teiki palaikymą ir atrandi resursus dabar jau ir pirmai Lietuvoje oficialiai atvirai jaunimo erdvei mokykloje įkurti, remontuojant ir atnaujinant Antakalnio gimnazijos patalpas ir įjaukinant gimnazijos erdves komfortiškam moksleivių laisvalaikiui ir efektyviam, kokybiškam darbui su jaunimu ugdymo proceso metu. AČIŪ už galimybę pristatyti ir iškelti šią temą, įtraukus ją į NJRK darbotvarkę.
AČIŪ Ausra Nedzin, Druskininkų jaunimo užimtumo centras (JUC) komandai, o taip pat Lietuvos atvirųjų jaunimo centrų asociacijai už Jūsų lyderystę, organizuojant konferencijas, susitikimus darbo su jaunimu mokykloje tema. AČIŪ už keliamas diskusijas, ieškant palankiausių sprendimų, metodų šioje veikloje, teikaint grįžtamąjį ryšį ir poreikius.
AČIŪ Biržų atviras jaunimo centras, Atviras Telšių jaunimo centras, Druskininkų jaunimo užimtumo centrui, Panevėžio atviras jaunimo centras, Ukmergės AJC, Šilutės atviram jaunimo centrui, KSJMC atvirasis jaunimo centras ,,LANG’as”, Kupiškio jaunimo centras, AUK Centrui, Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centras, Neringos socialinių paslaugų centras, Jaunimo laisvalaikio centrui, už tai, kad patikėjote šia idėja, analizavote šios veiklos poreikį savo vietovėse, konsultavotės, kėlėte klausimus, o vėliau ir ėmėtės veiksmų, organizuojant darbą su jaunimu Jūsų savivaldybių mokyklose, ypatingą dėmesį skiriant atokiose vietovėse esančioms mokykloms, kuriose dažnu atveju nėra nei vieno pagalbos moksleiviams specialisto. AČIŪ už reagavimą, svarius argumentus, ko nevertėtų pamiršti plėtojant šią veiklos kryptį, už Jūsų patirties dalinimasį. AČIŪ už Jūsų visapusį atsidavimą darbui su jaunimu, komandiškumą, rūpėjimą.
AČIŪ Biržų atviro jaunimo centro komandos nariams Rebeka Pešelytė, Monika Bardzilauskaitė, Erikui už Jūsų motyvaciją bet kokiais būdais atrasti galimybes dirbti mokyklose, kuriose matėte šį poreikį, o taip pat už Jūsų poziciją ir nuomonę svarbiais veiklai klausimais, grįžtamojo ryšio teikimą. Esate labai stipri ir vieninga komanda!
AČIŪ Anykščių, Birštono, Biržų rajono, Druskininkų, Jonavos rajono, Kėdainių rajono, Klaipėdos rajono, Neringos rajono, Pakruojo rajono, Panevėžio miesto, Skuodo rajono, Šiaulių rajono, Šilalės rajono, Širvintų rajono, Tauragės rajono, Telšių rajono, Ukmergės rajono, Vilniaus miesto savivaldybėse darbą su jaunimu vykdačioms organizacijoms, Jaunimo reikalų koordinatoriams ir administracijų komandų nariams, iškeliantiems, derinusiems ir derinančiams tarpžinybinėse darbo grupėse šios veiklos poreikį ir įgyvendinimą.
AČIŪ Austeja Tamaliunaite, Ignas Rubikas - už jautrų ir nuoširdų įsigilinimą į šią besiplėtojančią darbo su jaunimu mokyklose veiklą bei Jūsų pamatytą šios veiklos prasmę, potencialą ir stiprybes, puoselėjant vaikų ir jaunų žmonių emocinę sveikatą. Jūsų skirtas dėmesys ir įsitraukimas dar labiau įkvėpia ir įgalina darbą su jaunimu mokyklose.
Ir dar negaliu nepadėkoti Vilniaus universiteto Dėstytojams už pagalbą moksliškai įgalinant šios veiklos turinį, o taip pat mylimiems kursiokams Urtė Černiauskaitė, Patrikas Borisovas, Marija Bočiarovaitė, Inesa Skapaitė, Žana Loskot, Gintare Trubilaite, Aneta Jurkevičiūtė, Raminta Šėžaitė, Kudžmaitytė Emilija už tą nuoširdų palaikymą ir buvimą kartu rengiant, o vėliau ir ginant baigiamąjį darbą “Jaunimo darbuotojas mokykloje - socialinės inovacijos vertinimas”. Jūsų buvimas šalia ir palaikymas studijų metu, laikymas už rankos (bei vandens ir servetėlių "paskolinimas", kas žino, tas supras) tą dieną buvo be galo svarbus ir reikšmingas man.
Su kolegų leidimu dalinuosi istorinio pirmojo (ir jokiais būdais ne paskutinio) jaunimo darbuotojų, dirbančių mokyklose susitikimo nuotrauka AČIŪ už Jūsų nuoširdų darbą ir AČIŪ, kad esate.